dinsdag 11 oktober 2011

11 oktober - Daar gaan we dan...

Wat had ik graag mijn kop weer terug in het zand gestoken! Al was het alleen maar voor de afgelopen dagen. Wat was het zwaar!
We hebben sinds we weten dat Lizzie zo ziek is, alleen maar slechte boodschappen gehad. En elke keer na zo'n harde dreun stond ik redelijk snel weer op mijn benen om door te gaan. Vol nieuwe moed en hoop. Dat is nu compleet anders.
Ik weet dat het niet het beste is, maar de moed is me volledig in de schoenen gezakt. Ik heb moeite met weer opstaan en doorgaan. Kan bijna niet meer lachen, schiet steeds vol als ik naar de meiden kijk. Ik probeer het hele internet af te zoeken naar soortgelijke gevallen, maar dan met een happy end...Ik heb ze nog niet gevonden.
Maar toch moeten we door, en zeker door de vreselijk lieve reacties op de blogs, mail, twitter, sms, whatsapp en de post wordt ik weer een beetje gesterkt.
En Lizz doet tot nu toe niets volgens het boekje, dus ze gaat ons vast verrassen!

En dan is het bijna donderdag. De tweede D-day in een half jaar. Het zal zwaar worden, voor ons, maar zeker voor Lizzie.
Gisteren hebben we uitgebreid met een chirurg gesproken. Hij vertelde dat ze Lizzie gaan opereren d.m.v. een, voor de liefhebbers, mediale sternotomie.
De chirurgen gaan de longen tussen duim en wijsvinger helemaal aftasten.
Je moet je voorstellen dat een long een slappe ballon is, die aanvoelt als een natte spons. De tumoren in de longen van Lizz hebben de grootte van een rijstkorrel tot een flinke knikker. Ze kunnen dus met hun vingertoppen alle onregelmatigheden heel goed voelen en dan ook meteen verwijderen.
De totale duur van de operatie, inclusief anesthesie, zal ongeveer 3,5 tot 4 uur gaan duren.
Na de operatie wordt ze onder narcose gehouden en naar de Intensive Care gebracht. Daar zal ze in ieder geval de eerste nacht blijven.
Als alles goed gaat wordt ze vrijdagmorgen weer bij gebracht.

En dan. Tja, en dan moet ze weer opknappen. Kinderen schijnen sneller op de been te zijn na deze operatie dan volwassen. Maar we moesten toch zeker rekening houden met minimaal 7 dagen ziekenhuis.

Helaas is er geen wifi-internet op de afdeling kinderchirugie, en ook het Ronald Mc Donald heeft geen wifi, dus een uitgebreide blog zit er helaas niet in donderdag en vrijdag. Wel zal ik proberen via mijn telefoon en twitter iedereen op de hoogte te houden van het belangrijkste nieuws. De tweets zijn te lezen hier naast de blogs, in de rechterkolom, of via deze link: @marliez76

Voor degenen die Lizzie nog willen verwennen met een kaartje :)
Emma Kinderziekenhuis/AMC
Afdeling G8Zuid Kinderchirurgie
T.a.v. Lizzie Groothuis
Postbus 22660
1100 DD AMSTERDAM

11 opmerkingen:

  1. heel veel sterkte aankomende dagen en wij gaan kaarsjes branden voor de dappere Lizzie.

    In gedachten bij jullie.

    liefs Willem en Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte. Zal aan jullie denken. En hou de moed erin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve familie,

    Ik ken jullie niet, heb een keer gefotografeerd voor Doe Een Wens en volg sindsdien het verloop van jullie moeilijke gevecht. Wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en denk aan jullie. Al die lieve gedachten van mensen die jullie wel of niet kennen moeten helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marlies en familie,
    Heel veel sterkte toegewenst de komende dagen. Kinderen zijn sterk en jullie Lizzie in het bijzonder, maar zo'n operatie en IC opname dat is super heftig. Geen wonder dat je deze week moeite hebt om door de dagen heen te komen. Geen wonder dat je vol schiet als je Liz en Jalou ziet spelen en lachen. Moederkracht zal je op de been houden de komende dagen! Dikke knuffel,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via Twitter op deze website terecht gekomen. Heel veel sterkte de komende dagen. Vechten is niet leuk, zeker op zo'n jonge leeftijd. Lizzie: straks ben je groot en ik hoop dat je uiteindelijk voor 'zuster' kiest. Je kunt dan andere, misschien ook jonge mensjes, tot grote steun zijn wanneer je dit hebt overwonnen! Alle goeds en K3 forever!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zuster of K3? Kleine gele visjes zijn toch veel leuker? Veel leuker oom aan te denken. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel kracht gewenst voor morgen en de komende tijd!
    Een stille meelevende meelezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte voor morgen. Wat een spannende dag! Ik wens jullie 'simpelweg' gemeend een bak met voorspoed toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Persoonlijk ken ik jullie niet, maar ik wens jullie heel veel kracht toe deze dag en de komende tijd.
    Sharon, vriendin van Sanna en Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Saskia Ringnalda14 oktober 2011 om 14:20

    Lieve Joos & Marlies,
    Pas sinds vanmiddag weet ik dat jullie grote schat zo ziek is. Na het bewuste telefoontje gelijk haar naam gegoogled en hierdoor kwam ik op jullie blog terecht.Een paar uur later en een doos tissues armer ben ik helemaal 'bijgelezen' en kan ik alleen maar diep respect hebben voor de manier waarop jullie hierin staan. Jullie prinses boft echt met zulke lieve ouders! Ik hoop ook echt met heel mijn hart dat jullie meiske eindelijk al die babydraakjes uit haar lijfje verbannen heeft nu en dat ze snel écht op mag knappen!
    Zo'n jong grietje en dan zo ziek, wie verzint zoiets nou??
    Een dikke knuf voor jullie allemaal en heel veel sterkte de komende tijd!

    Lieve groetjes,
    Dennis, Saskia, Kyan & Loïs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Via de blog van kanjerguusje kwam ik op deze blog,
    en ook deze is prachtig. Lizzie en Guusje zijn allebei zo sterk (geweest) en daar heb ik echt heel veel respect voor.

    Tijdens de kerstdagen zal er hier extra aan Lizzie en jullie natuurlijk gedacht worden.

    veel, heel veel, sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen