vrijdag 3 februari 2012

3 februari - Megadomper!

Ik snap het gewoon niet. Waarom heeft Lizz zo vreselijk veel pech? Waarom niet gewoon eens goed nieuws van een arts? Vandaag weer slecht nieuws. Wanneer houdt dit op?

De arts kwam vertellen dat de bacterie die ze bij Lizzie in haar bloed hebben gevonden een gevaarlijke huidbacterie is. Als er geen actie ondernomen wordt is het gevaar dat hij zich gaat nestelen in nier, lever of erger nog..ergens in haar hart. De bacterie zorgt heel waarschijnlijk ook voor de aanhoudende longontsteking, maar daar zullen ze nooit achter komen.

In ieder geval moet er snel actie ondernomen worden en dat begint met een nieuwe operatie. De Pac(Portacath) moet met spoed verwijderd worden. De lijn die vanuit het kastje naar haar ader loopt is een broeiplek voor deze bacterie. Weg ermee dus!
Eerst wordt de chemokuur afgemaakt, dat is prio nummer 1. Zondag is de kuur klaar. Maandag zal ze geopereerd worden.
Helaas zijn we er dan nog niet. Er wordt geen nieuwe pac geplaatst, want dan zou de bacterie zich daar direct weer op kunnen gaan nestelen. Helaas moet er wel weer 2 weken nabehandeld worden met antibiotica via het infuus. Maar omdat ze dan geen pac meer heeft moet het weer ouderwets via haar handje. Ik kan me de drama's van het aanprikken in het handje en de zere aders nog goed heugen helaas...

Uiteindelijk zal ze weer een nieuwe pac moeten krijgen. Deze zal dan in een andere ader geplaatst moeten worden, dus weer 2 nieuwe littekens erbij.
Wanneer ze de nieuwe pac gaat krijgen hangt af van wat er gaat gebeuren na de volgende scans. Deze staan gepland in week 7. We zullen dan ook horen wat de nieuwe plannen zijn. Opereren? Of eerst een HighDose-kuur? Of??? Ik weet het niet meer..

Lizzie ondergaat het allemaal weer heel stoer. Zolang ze maar weet dat ze eerst gaat slapen voor een operatie is het oke. Verder gaat het heel goed met Lizz, ik zou haar zo mee naar huis nemen. Ze spuugt af en toe, heeft een continue een bloedneus en heeft af en toe nog een hoestbui. Verder is ze ineens helemaal fan van Ernst & Bobbi. De 2 dvd's die ze hebben worden grijsgespeeld. Ik hoop alleen dat ze straks nog steeds zo positief is. Weer 2 weken extra op een box en niet naar buiten mogen...Ik zou knettergek worden..Maar ja, dat ben ik inmiddels al..grrrr!

18 opmerkingen:

  1. jee ik kan me je gevoel helemaal voorstellen; en toch ook natuurlijk weer helemaal niet. Jullie zitten er middenin; wij kijken vanaf de zijkant mee. Ik wens jullie sterkte en hoop dat er snel weer positief nieuws komt voor jullie!
    Lieve groet Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shit wat een ongelofelijk ***zooi zeg, echt niet normaal de pech die haar overkomt.

    Heel veel sterkte en trek je op aan je #kanjer welke dit weer geweldig ondergaat.



    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een k*t nieuws inderdaad, ggrrrrrrrr! En dan Lizz die dan weer zo dapper is, wat een stoer chickie is het toch!!! En de stoere papa en mama, wat zullen jullie er doorheen zitten!

    Heel, heel veel liefs van ons!
    Dikke kus, Jenneke, Richard en Ivar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vreselijk balen. Kan me voorstellen dat je het als moeder bij tijd en wijlen helemaal hebt gehad. Dus wat anonieme knuffels van een anonieme lezeres.
    (Lees al een tijdje mee.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een K%$$#@$^&& zooi zeg. We blijven aan jullie denken en hopen dat er vanaf nu eindelijk eens goed nieuws voor jullie en voor de dappere Lzzie mogen komen. Heel veel sterkte . Willem en Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte. Ik gun jullie zo eens goed nieuws. En dan die kanjer van jullie,ik wou dat ik maar een beetje van haar wilskracht had, wat een dame zeg! Ik denk aan jullie,en duim vanuit Twente, dat er maar heel veel goed nieuws jullie kant op komt. Groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Joost en Marlies,
    Lizzie is veel in mijn gedachten. Wilde kijken op het blog of er weer nieuws was. Helaas weer een domper bij jullie. Heel veel sterkte, Lizzie is een dapper ding.
    Groeten,
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vreselijk naar toch allemaal....
    Ik denk aan Lizzie en lees jullie blog regelmatig.
    Wat een rotziekte is het toch!
    Wil Lizzie graag een kaartje sturen. Kunnen jullie het adres laten weten?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoe is het mogelijk al die tegenslag, arme stoere Liz maar voor jou Malies moet dit haast niet te dragen zijn als je je kind zo ziet en weet wat er allemaal nog aankomt voor haar.
    Je hart breekt toch om dat lieve kind.
    Ik wens je sterkte maar ik geloof je gelijk als je even de moed dreigt te verliezen.

    Liefs
    Mariƫt (Filakimou)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eigenlijk ook een beetje met ontzetting de blog gelezen. Wat een tegenslagen voor de kleine Lizzy. Logisch dat je er bijna gek van wordt. Maar dat kan niet want als mama moet je altijd sterk zijn en blijven voor je kind. En steeds weer verder... Stapje voor stapje dit loodzware traject ondergaan. Maar dat dit mega, mega zwaar is kan ik me een beetje voorstellen.

    Weet dat er mensen zijn die aan jullie denken en voor jullie bidden.

    Sterkte voor jullie allemaal en het meest voor de lieve Lizzy.

    Groetjes van Rijkje van Diermen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Saskia en Dennis4 februari 2012 om 00:05

    Als zo'n pac het enige is dat het prikken nog een beetje dragelijk maakt is het toch intens gemeen dat daar een bacterie in kan nestelen!!! Als ik het lees word ik al radeloos, laat staan jullie..Ik zou willen dat we meer voor jullie zouden kunnen doen als alleen woorden van steun proberen te vinden..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat een pech kan Lizz inderdaad weer hebben,het moet echt eens omdraaien in POSITIEF nieuws.
    We willen Lizz en jullie weer onwijs veel sterkte toewensen in deze moeilijke en zware tijd.
    We denken aan jullie.....
    Heel veel liefs en en een hele dikke geluksknuffel voor jullie allemaal.
    Van
    Wout&Esther&Nick&Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje zeg. Inderdaad een megadomper! Gewoon geen woorden voor Blijft er dan niks bespaard? We hopen dat ons kaartje (ook al kent ze ons niet) Lizzie wat heeft opgevrolijkt. Ik ben via het blog van kanjerGuusje dit blog gaan volgen en ik hoop dat er snel goed nieuws te lezen is

    Veel sterkte voor jullie als ouders en familie en wat een dapper grietje is jullie Lizzie toch
    groetjes Marika

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vandaag opnieuw een operatie..... Je wilt dat de Pac verwijdert wordt al hij zijn werk heeft gedaan en niet om deze reden. Heel veel sterkte en we hopen hier dat de bacterie uit gebannen wordt en er nu vele stappen voorwaarts genomen gaan worden......!!!!!!
    moeder van ook een kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Joost en Marlies,

    het zit jullie ook echt niet mee zeg. Wat een wonder boven wonder dat Lizzie het allemaal nog mentaal redelijk goed lijkt te doorstaan, dappere meid hebben jullie voortgebracht! Hopelijk haal je als je het zelf niet meer ziet zitten, daar weer goede moed uit.

    Heel veel sterkte weer, er leven heel veel mensen met jullie mee!

    Groet,

    Els Boter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig de operatie is achter de rug. Nu snel een opknappen kleine meid.
    Om met chemokasper die rot kankercellen weg te werken daar heb je al je kracht voor nodig en dan ook nog zo'n stomme bacterie te boven komen.
    Ik hoop dat je snel weer een beetje energie hebt om de verpleging te plagen en lekker te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een tegenslagen elke keer weer. Maar jullie lijken me allemaal erg strijdlustig en sterk, dus dit gaat ook vast weer helemaal goed komen!
    Vinden jullie het goed als ik een link en oproep op Facebook zet om Lizzie een kaartje te sturen?
    Sterkte en vriendelijke groeten,
    Sharon Wegman (vriendin van Ronald en Sanna!)

    BeantwoordenVerwijderen