vrijdag 27 januari 2012

27 januari - 't Gaat best goed

We zijn weer een week verder. Lizz is inmiddels al weer op de helft van haar kuur 10-daagse.
Zometeen zal haar naald uit haar portacath verwijderd worden en kan ze weer ' vrij' naar huis.
Lekker douchen en badderen in het weekend. Maandag wordt ze weer aangeprikt voor de laatste 5 dagen van de kuur. Als ze is aangeprikt mag ze niet douchen of in bad, dus de afspraak is dan dat als ze 'vrij' is, ze zo lang mag douchen of in bad zitten als ze zelf wil.

Het gaat momenteel best goed met Lizzie. De oncoloog was zelfs een beetje verbaasd haar zo actief te zien.
De laatste korstjes van de waterpokken verdwijnen en ze begint steeds meer op de 'oude' Lizzie te lijken. Nou ja, op de Lizzie van voor de waterpokken natuurlijk. Kan niet wachten tot ze weer op de echte oude Lizzie lijkt!

Joost en Lizzie rijden elke dag samen naar Amsterdam. Zodra ze in het ziekenhuis zijn kan Lizzie aanschuiven bij de 'ziekenhuis-juf'. Ze krijgt dan ongeveer 3 kwartier les.
Inmiddels zijn er afspraken met haar basisschool en het ziekenhuis dat de lesstof op elkaar wordt aangepast. Dus Lizzie krijgt in het ziekenhuis dezelfde werkjes en thema's als de kinderen in haar klas. Boven haar bed in het ziekenhuis hangt een grote foto van haar klas, zodat ze lekker dichtbij zijn.
Binnenkort krijgt ze een mooi koffertje met schoolspullen, welke steeds meegaat naar het ziekenhuis en naar school. Erg fijn dat de juffen van 'Het Startblok' (de basisschool van Lizzie), zo enorm goed meedenken! Super!

Na de les van de 'ziekenhuis-juf'  is er vaak nog wel iets te doen in de speelkamer, dus eigenlijk wordt ze de hele behandeling vermaakt. Na ongeveer 2 uur kan ze weer naar huis. Thuis merken we wel dat het vermoeiend voor haar is geweest. Ze kruipt graag op de bank en dan het liefst met een dekentje en Nickjr op de televisie.
Soms wil ze naar de speeltuin, of even mee winkelen, maar we merken dat ze dat niet lang meer volhoudt. Ze belandt steeds sneller in de kinderwagen van Jalou, die dan mopperend zelf moet lopen.

Voor mij is het een redelijk rustige week zo. Ik ben lekker thuis met Jalou en ik merk dat zij daar ook van geniet. Ze is gezellig en speelt heerlijk met haar eigen speelgoed, ze is veel minder boos en lichtgeraakt. Ze is gewoon zoals een peuter van 2,5 hoort te zijn.
Ik hoop voor ons hele gezin dat we komende weken deze relatieve rust kunnen behouden en dat er niet weer een onverwachte opname tussendoor komt.
Dus even een waarschuwing voor alle virusjes....blijf uit onze buurt!!!

4 opmerkingen:

  1. Saskia Ringnalda27 januari 2012 om 13:11

    Wat een fijne berichten!! Dat dit maar het begin mag zijn van alléén nog maar goed nieuws!! Ook fijn om eens lekker je kleinste meisje
    Quality Time te kunnen geven, en beiden te genieten. We duimen met jullie mee dat het de komende tijd, wat zeg ik, de komende járen virusvrij blijft bij jullie! Me dunkt jullie hebben je portie nu toch wel gehad!

    Lieve groetjes,
    Sas en co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben bij jullie terechtgekomen via Lowie van Gorp.Ik hoop dat het goed komt met jullie meisje! Hier branden altijd kaarsjes, ook voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zag jullie gisteren in de supermarkt.. en ik dacht meteen heej die ken ik van de weblog!

    IK gun jullie zo van harte dat jullie over een tijdje deze hele periode positief kunnen afsluiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg jullie blog al een heel tijdje. En nu zit ikzelf al een tijdje voor onze jongste in het RMD huis in Utrecht. Ik begrijp je verhalen steeds beter!! Fijn dat je nu even thuis kunt slapen. Ik denk veel aan jullie. GO LIZZY!!!!

    L.

    BeantwoordenVerwijderen