woensdag 9 november 2011

9 november - Bikkel

De dagen vliegen weer voorbij. Tijd voor de wekelijkse blog. Eigenlijk heb ik niet zoveel inspiratie. Dus dan maar gewoon even vertellen hoe het gaat.

Lizz is momenteel heel hard aan het knokken. Ze is de eerste dagen na de chemo redelijk fit geweest en was overal voor in. Nu is dat anders. Ze is erg moe en heeft een soort onbestendig gevoel. Ze is hangerig en wil het liefst de hele dag op schoot of op de bank. Lekker zappend tussen Zappelin en Nick jr. Ik kan die vreselijke zingende cavia wel wat aandoen!

En dan hebben we nog die hele fijne neupogen prik elke dag. Not!
Lizz en ik doen het samen. En wat is ze stoer. Het is echt een pijnlijke injectie. De prik op zich stelt niet zoveel voor, maar de vloeistof is een gemeen goedje. Helaas kun je de vloeistof het beste heel langzaam inspuiten, dan heeft ze een minder pijnlijk been na afloop, alleen is dat heel moeilijk als Lizz zo in paniek is.
Ik heb als troost een doos prinsessenpleisters voor haar gekocht, en mag ze na elke prik een mooie uitzoeken. Gek genoeg lijkt ze het na 3 minuten allemaal weer vergeten te zijn. Ik ben minder stoer, ik heb wel wat langer nodig.

Het slapen gaat beter. Ze is nog steeds onrustig, maar wordt er niet boos wakker van. Dit geeft ons meer rust in de nacht gelukkig.
We hebben nogal wat reacties gehad n.a.v. de blog over de slaapproblemen van Lizz. Veel mensen schrokken van de impact die kanker heeft op ons leven. Helaas is dit de harde realiteit. Alleen moet ik er wel bij zeggen dat dit momentopnames zijn. De blik in de ogen van Lizzie heb ik gelukkig niet nog eens gezien. Wel heb ik het idee dat ik vaker boos ben op de 'Kanker' dan op Lizzie zelf. De ziekte doet een hoop met haar en het maakt haar soms onmachtig. Daardoor zijn haar reacties naar ons toe veel feller, harder en soms gemener.
We moeten ons steeds blijven realiseren dat ze ziek is en ze het niet expres doet.

Lizzie kan helaas ook nog steeds niet naar school. Het laatste kindje met waterpokken was vorige week nog ziek. Dus tegen de tijd dat ze weer naar school zou mogen zit ze alweer in het ziekenhuis. Heel jammer. Gelukkig hebben we wel te horen gekregen dat haar 'rugtasje' is toegekend en daarmee zou de juf b.v. elke dag een uurtje bij ons thuis langs kunnen komen. Dit zou al super zijn. Ook gaan we proberen met skype Lizz te betrekken bij haar klas. Dit gaan we volgende week uitproberen.

Verder hebben we vandaag de bloedwaardes doorgekregen. Lizz is in diepe aplasie. Haar HB is zo laag dat ze waarschijnlijk een bloedtransfusie nodig heeft. Morgen laten we nog een keer bloedprikken en dan weten we het zeker. Haar lage Hb verklaart ook waarom ze zo moe en lusteloos is. Gek genoeg heeft deze kanjer dan wel weer genoeg energie om bij haar vriendinnetje te spelen. Daar is ze dan ook lekker een paar uurtjes geweest vanmiddag. Ook heeft ze al grootste plannen voor Sint Maarten en de intocht van Sinterklaas. Dat noem ik nou een bikkel!

9 opmerkingen:

  1. Als dat geen bikkel is weet ik het niet meer. Stoere meid !!!!! en stoere mams ook hoor niet te vergeten want die injecties geven is niet niks, lijkt me vreselijk moeilijk.

    liefs en sterkte weer voor jullie
    Mariët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve allemaal,

    Lizzie is niet een bikkel maar een SUPER bikkel.
    en jullie erbij!!Petje af voor jullie!!
    sterkte dikke kus Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. KANJERS ZIJN JULLIE!!!!
    Ik hoop dat de bloedwaarden snel weer beter zijn!!!Geniet van Sint Maarten en Sinterklaas!!
    Liefs Victoris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Saskia Ringnalda9 november 2011 om 14:04

    Zullen we samen proberen die cavia te laten "verdwijnen" ? (grapje maar ik snap precies je gevoel tav dat beest!)
    Wat fijn dat de juf een uurtje per dag kan komen zeg! En hopelijk gaat het met Skype ook goedkomen, heeft ze iig wat afleiding...Hopelijk gaat het gauw weer beter met het HB en helpt de transfusie, zodat ze de intocht van Sint heerlijk kan meebeleven!
    Veel sterkte toegewenst voor de komende weken, denk dagelijks aan jullie en zou willen dat ik wat meer kon doen dan doneren..(dat is wel het minste!) Als jullie ooit behoefte hebben om bij te tanken in de Achterhoek, jullie zijn welkom. Of als we op een andere manier van dienst kunnen zijn? Let me know!

    Lieve groetjes en een dikke knuffel voor jullie en jullie dappere prinsesje!
    X Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lees al een tijdje in stilte mee, nav gebeurtenissen in mijn woonplaats Kaatsheuvel wil ik het nu tegen jullie zeggen.
    SUPER BIKKELS zijn jullie!!

    Veel sterkte in de komende tijd, maak het mooi met de inkomst van de Sint!

    Groet, M

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volg jullie blog al een tijdje.Wat is jullie dochter een Superbikkel ...ik hoop dat ze geniet van de intocht van Sint en natuurlijk ook van het Sint Maarten gebeuren... Vervelend ook dat Lizzie niet naar school kan, zou een welkome afleiding zijn denk ik....
    Verder vind ik mama ook een bikkel hoor!! Zet 'm op kleine meid, hopenlijk komen er snel betere tijden aan! Ik blijf meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande reacties. Een topper is Lizzie!!!! En jullie ook. Veel plezier met st maarten en de sint zaterdag!

    Caroliene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat het bloed van Lizzie snel aansterkt met de bloedtransfusie en dat jullie vandaag met St Maarten en morgen met de intocht van Sinterklaas lekker kunnen genieten.
    Willem en Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via mama (tanta Ida) en Saskia kwam ik te weten dat jullie als gezin en Lizzie natuurlijk het meest in een groot gevecht gewikkeld zijn met 'de draak'. Ik hoop van harte dat Lizzie 'de draak' mores leert! Houd je vast aan elke strohalm en grijp elke 'leuke gebeurtenis' (sint e.d.) om naar uit te kijken.
    Heel veel sterkte en succes met deze moeilijke strijd.

    Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen