zaterdag 15 oktober 2011

15 oktober - Hoe gaat het

Even een korte update.

Hoe gaat het met Lizzie?

Inmiddels is het al weer zaterdag. Donderdag morgen is Lizz geopereerd. De operatie is geslaagd en er zijn 29 bolletjes verwijderd. Sommigen zo groot als knikkers, sommigen zo groot als rijstkorrels.
Lizzie heeft 1 nacht op de IC gelegen en vrijdag mocht ze terug naar de afdeling.

Ze heeft veel pijn. Deze operatie staat ook bekend als zeer pijnlijke operatie. Het hele borstbeen is doormidden gezaagd en ze heeft nog twee drains die in haar borst vastzitten.
Ze is begonnen met een ruggeprik en morfine, maar de morfine is niet bevordelijk voor haar herstel. Dus daar zijn ze op de IC al mee gestopt. Ook hebben ze op de IC een stop gezet op de drains. De pomp die het wondvocht wegzuigt werd uitgezet, zodat het lichaam dit zelf gaat doen.
Helaas bleek de ruggeprik niet goed te werken en is gistermiddag door het pijnteam besloten Lizzie weer naar de highcare te brengen. Daar werd gekeken of de ruggeprik wel goed functioneerde. Dat bleek dus inderdaad niet het geval. Nadat de anesthesist nieuwe medicatie door de ruggeprik toediende werd ze blij. "Ik heb geen pijn meer mama!!" gevolgd door een grote glimlach.
Helaas duurde het lachen niet lang, en werd ze steeds benauwder. Weer een boel mensen naast haar bed. Toch maar weer de drainagepomp aangezet en daar reageerde ze heel goed op. Gelukkig mocht ze weer terug naar haar kamer. Ze was zo moe van alle medicatie en die vreselijk drukke dag, dat ze een goede nacht gemaakt heeft.

Nu is ze nog steeds helemaal crockie van de medicatie, maar ze zegt dat ze geen pijn heeft. En dat is het belangrijkste. Ze is heel hard aan het vechten, maar ze doet het op z'n megacooldapperstoerst!!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb iemand weleens horen zeggen dat we krijgen wat we aankunnen. Op zich geloof ik dat wel en toch mag het wat mij betreft wel een beetje minder. Dat gun ik jullie ook; dat het dagelijkse leven weer een beetje 'normaler' wordt, spoedig.
    Take care!

    Lieve groet, Zita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag,

    Jullie kennen mij niet. Ik hoorde over Lizzie en ben toen jullie blog gaan lezen. Ik vind jullie allemaal megadapperstoerst. Lizzie natuurlijk het meest!!!
    Wens jullie alles wat jullie nodig hebben en vooral lieve mensen die er voor jullie willen zijn.

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen