donderdag 1 december 2011

1 december - December alweer?!?

Terwijl ik de datum in de titel tik besef ik me pas dat het al weer december is vandaag. Wat is de tijd gevlogen zeg! In mijn agenda staan nog de oude afspraken van een van de eerste protocollen. Toen was ik nog 'kankernaief'. Want nu kan ik me echt niet meer voorstellen dat ik een planning van een half jaar in mijn agenda zet. Maar goed, de oude afspraken stonden er nog in en deze week zou de laatste geweest zijn. De laatste kuur van het eerste protocol. Sinterklaas zou dubbel feest worden. Zooooo naïef! Helaas is het anders gegaan en vind ik het al moeilijk om voor dit sinterklaasweekend te plannen.

We gaan namelijk een weekend weg. Met de familie, net als elk ander jaar, Sinterklaas vieren in een Landalpark in Zeeland. Heerlijk, dat wel, maar dit jaar iets lastiger plannen. Sinterklaascadeautjes bijvoorbeeld, best lastig inkopen als je hoofd er helemaal niet naar staat. Gedichten? Sorry familie, maar dit jaar is het niet gelukt. En wat koop je voor 2 meisjes die dit jaar al (heel terecht) gruwelijk verwend zijn? Gelukkig kon ik de verlanglijst van Lizz uit haar gezette schoentje vissen en kwam ik erachter dat ze heel graag een karaokeset wilde hebben. Oké, dat is nog te doen.

Dan het inpakken van de koffers. Normaal drie grote tassen. Nu denk je aan extra kleding voor Lizz, want er gebeuren best wat ongelukjes. Doos met sondevoeding, 1 gote doos medicatie, sondepomp en spuiten. Knutselspullen, want Lizz is vol in aplasie en mag tot haar grote verdriet dit jaar niet in de ballenbak en het zwembad en het restaurant, etc.etc. De neupogeninjecties met bananenspray(verdovende spray), die mogen moeten we vanaf zondag weer gaan geven. En natuurlijk moeten we de cadeautjes niet vergeten. En nog ben ik bang dat ik wat vergeten ben. Het zal waarschijnlijk allemaal wel goed komen, maar ik ben blij als we er eenmaal zijn en het goed gaat met Lizzie.

De afgelopen dagen begonnen namelijk zijn tol te eisen. Lizzie werd lustelozer, kreeg een korter lontje en veel buikpijn. Vannacht begon ze zelfs weer te spugen. Heel zielig.
Vandaag kreeg ze naast de gebruikelijke chemo en bestraling ook nog een bloedtransfusie. Haar HB was dusdanig gezakt dat het weer nodig was. Net toen ze hier bijna mee klaar was kreeg ze bloedneuzen. Hierdoor werd besloten dat ze ook nog een zak trombo's (bloedplaatjes) nodig had. Een hele lange dag dus voor Lizz en Joost, want door haar aplasie waren ze vandaag ook nog eens op een box aangewezen. Geen speelkamer vandaag en morgen.
Morgen zal ik nog een keer met Lizzie meegaan en vanuit het AMC vertrekken we lekker naar het Zeeuwse!
Sint here we come!

5 opmerkingen:

  1. och mensen toch wat een leed en wat een onzekerheden allemaal. Zo sneu voor dat kleine grietje ook, niet in de ballenbak en niet in het zwembad. Dat is echt balen.
    Hoop voor jullie dat het toch een 'goed' weekend wordt en jullie een klein beetje kunnen genieten.
    Liefs Mariët (een zeer meelevende oma)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We wensen jullie een gezellig weekend en hopen dat Lizzie zich snel weer wat beter gaat voelen.
    Liefs van de Kuipertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Henny Doppenberg1 december 2011 om 14:29

    Wat wens ik jullie een ongelooflijk fijn weekend! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie een heel fijn weekend,en hoop dat het gauw wat beter met lizzie gaat. Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk voelt Lizz zich wat beter het weekend, en jullie daarmee ook! Het is zo heftig allemaal, ongelooflijk waar jullie doorheen gaan! Ik hoop dat jullie een gezellig en redelijk ontspannen weekend zullen hebben! Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen