donderdag 22 maart 2012

22 maart - Lizz knapt op!

Afgelopen maandag was Lizzie officieel uit aplasie. Yes! De stamcellen hebben dus hun werk gedaan. Helaas liep het lijfje van Lizz een beetje achter de feiten aan de afgelopen dagen.
Zondagnacht is de morfine stopgezet. Morfine is namelijk een goede pijnmedicatie, maar zorgt ook voor misselijkheid. Dus toen de bloedwaarden de goede kant op gingen is besloten te stoppen met deze pijnstilling.
Helaas kreeg ze een behoorlijke terugval. Vreselijke buikkrampen zorgden ervoor dat ze uren
gillend in bed zat. Toen dinsdag eindelijk de buikpijn onder controle was begon de continue misselijkheid. Gisteravond is het middel Dexamethason aan het lijstje toegevoegd, en het lijkt of we een wondermiddel te pakken hebben.
Buikpijn!!

Lizz heeft een hele avond en nacht aan een stuk door geslapen, werd vrolijk wakker, had zin in aankleden, kletst lekker, heeft een rondje afdeling gelopen en heeft zelfs weer zin in de juf.
Wauw! Hopelijk kunnen we dit zo houden.
Er is alleen nog een uitdaging. Lizzie krijgt nog steeds TPNvoeding(voeding via het infuus), en deze voeding moet afgebouwd worden en de sondevoeding moet weer opgebouwd worden.
Vandaag zullen ze waarschijnlijk gaan beginnen met het ophogen van de sondevoeding. Dat gebeurt in hele kleine stapjes. Hopelijk is het spijsverteringskanaal dusdanig hersteld dat het weer sondevoeding kan verdragen.

Als de TPNvoeding straks helemaal is stopgezet en Lizz is nog steeds vrolijk kunnen we hopelijk naar huis. En als ik zo naar buiten kijk lijkt me dat helemaal geen straf!
En thuiskomen is al helemaal geweldig omdat gisteren 5 allerliefste vriendinnen een voorjaarsschoonmaak hebben gehouden in en om ons huis! Wauw! Lieve Francis, Jeanine, Mirjam, Karin en Paulien...jullie zijn toppers!

Vrolijke kamer!
Inmiddels is het hier op de box een vrolijke boel, we kunnen bijna geen plekje meer vinden voor de enorme hoeveelheid kaarten die Lizzie krijgt. Wat gaaf om elke dag zoveel mooie tekeningen en kaartjes te ontvangen...een speciaal bedankje voor alle kinderen van CBS Het Startblok(school van Lizz) die allemaal een kaartje sturen...en dat zijn er nogal wat!
Kaartjes!
Aan de borrel...thanks Annemiek!
Vandaag even een terrasje pakken...Carpe Diem

5 opmerkingen:

  1. hey marlies,
    ik ben al een tijdje stille lezer van je blog maar zal nu eindelijk eens een berichtje plaatsen...
    wat fijn dat het weer beter gaat met lizzie!! ik hoop dat jullie snel naar huis kunnen. wat ziet lizzies kamer er leuk uit! leve de kaarten en cadeus!
    wel jammer dat ze toch nog zoveel pijn heeft gehad he? ik leef met jullie mee.
    groetjes van jorinde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een weg moeten jullie gaan, ben er stil van als ik lees wat je allemaal schrijft, hopelijk kunnen jullie snel naar huis en van het prille voorjaar genieten met elkaar. ik heb zelf 5 kinderen en kan me niet voorstellen wat het is als 1 ervan zo ziek zou worden. respect is zeer op zijn plaats, en in deze wereld hoord geen kanker en zeker niet bij een kind...... je kent me niet maar ik leef met jullie mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw wat een kanjer lizz ongelofelijk wat een flinke prinses !!!!!!!!!en wat een kaarten je ziet ze word ongelofelijk graag gezien!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al die kaartjes... Lekker vrolijk!!! En uiteraard wat een goed nieuws Ben blij te lezen dat er een stijgende lijn in haar herstel zit!
    Hou jullie taai en ik hoop dat deze lijn zich doorzet.
    Heerlijk die foto Samen op het terras... Geniet ervan....
    groetjes Marika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat het nu wat beter gaat met jullie kanjer...Wat is ze toch een sterk meisje! Ik hoop dat de volgende foto er eentje is van Lizzie in dr eigen kamertje thuis! groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen