vrijdag 2 maart 2012

2 maart - Operatie geslaagd!

Lizzie was de afgelopen dagen zeer goedgemutst! Gisteren heeft ze nog even haar hele klas op bezoek gehad! Het was een bezoekje buiten voor het huis, want we waren toch een klein beetje bang voor een verdwaald snotneusje hier en daar. Lizz werd weer goed in de watten gelegd door haar klasgenootjes en het was fijn om al die stralende koppies te zien.

Later heeft ze de sterren van de hemel gespeeld met haar zusje en mocht ze de dag afsluiten bij onze buurtjes, die lekker gekookt hadden.
Het was net alsof de meiden voelden dat het voorlopig wel eens de laatste keer kon zijn dat ze samen speelden. Ze waren zo lief en knuffelig samen...
Lizz vroeg zich tussendoor nog even af hoe ze nou onder narcose moest. Ze had immers geen poracath meer, dus waar moest de slaapmelk dan door? Ik merkte dat ze hier wel mee zat, dus heb ik afgesproken dat ik aan de slaapdokter zou vragen of ze met het kapje mocht gaan slapen.
Dat vond ze gelukkig een goed idee.

Vandaag moesten we ons om 9.30u melden op F8Noord. De operatie stond gepland om 12.50u
De tussentijd bestaat dus voornamelijk uit wachten, wachten, wachten.
Gelukkig kregen we nog even visite van F8N vriendinnetje Puck en haar vader, dan gaat de tijd toch weer net iets sneller. Om kwart over twaalf mochten we al richting OK, het zat een keer mee!

Een nieuwe portacath is voor ons doen inmiddels een relatief simpele operatie. Ze was dan ook na anderhalf uur weer klaar. Op de verkoever had ze al weer redelijk praatjes en ik had nog een beetje goede hoop dat ze vandaag wel weer mee naar huis zou kunnen. Helaas liet de saturatiemeter(deze meet de hoeveelheid zuurstof in je bloed) zien dat Lizz toch nog extra zuurstof nodig had. Hier waren we stiekem al een beetje bang voor. Na de voorgaande 2 narcoses had ze ook al veel moeite om zelf weer goed te ademen.

Eenmaal op de afdeling hoorden we dat ze ook nog een bloedtransfusie nodig had. Haar HB was tijdens de operatie gezakt van 5,1 naar 4,5. En dan kom je niet onder een bloedtransfusie uit. Dus eerst wachten op een zakje bloed en dat moet vervolgens 3 uur inlopen. Al met al genoeg reden om haar vannacht te laten blijven.

Nu hopen we dat ze morgen zonder zuurstof kan. Misschien kunnen we dan nog 2 nachtjes thuis slapen. Hoe lekker zou dat nog even zijn!?!

8 opmerkingen:

  1. Ik lees jullie blog al een tijdje mee en ik heb enorm veel bewondering voor jullie kleine meid!
    Ik hoop dat ze vandaag nog even lekker mee naar huis mag en jullie nog twee nachtjes thuis mogen verblijven voor de lange periode in het ziekenhuis aanbreekt. Ik zal Lizzie in mijn gebeden meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar wat deze dag jullie zal gaan brengen! Hopelijk vrijheid! Heel veel sterkte met de 'bom'; lijkt me niet gemakkelijk te weten dat de aankomend behandeling zo'n heftig effect heeft. En tegelijkertijd zo nodig is voor Leven! Heel veel toitoitoi. Ik zal weer een kaartje sturen, ook al kennen jullie me niet. Lieve groet Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi

    Ik hoop dat jullie vandaag nog weer even naar het fijne Harderwijk kunnen zodat de meiden nog even heerlijk samen kunnen spelen en kibbelen.
    En als Lizzie zo'n bombardement moet meemaken. Dan moeten wij zorgen voor een leuk bombardement, één van heel veel kaarten zodat ze elke dag wat te kijken heeft en de muren wat gezelliger worden in de box.
    Heel veel sterkte voor de komende weken en we blijven meelezen en leven.

    groet een mede Harderwijker

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh goed te lezen!!! Toch een zorg minder lijkt mij. Ik help mee hopen dat jullie aandkomende nacht en morgen lekker thuis kunnen zijn!!! Sterkte
    Enne het eerste kaartje voor maandag is onderweg dus die zal er maandag al wel zijn
    groetjes Marika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan je zeggen, het minste is heel veel sterkte en geniet van de goede momenten.
    Met kippenvel het verhaal gelezen heeel veel dingen komen zo bekend voor helaas.
    Het is makkelijk gezegd maar blijf positief.

    Groeten
    Vader van Rowan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. via de column van Laura in Hotspot ben ik hier terecht gekomen en heb over jullie gelezen
    ik wil jullie heel veel sterkte toewensen
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wünsche euch viel Kraft!!
    werde diese Woche noch eine Karte an euere tochter schicken.
    LG
    eine mutti

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik volg deze blog via kanjerguusje. Ik ga jullie zeker blijven volgen. Veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen