maandag 25 april 2011

25 april - Pasen

De paasdagen zitten er weer op. Voor de statistieken de warmste ooit. Voor onze eigen statistieken de vreemdste, heftigste, stomste, etc.....ooit. Ik heb er eigenlijk geen goede woorden voor.

Zondag hebben we middels een geïmproviseerd paasontbijt Lizzie getracht te laten eten. Van broerlief  'Bakker Bart' hadden we nog 2 paashaantjes gekregen en hoe leuk is het om daar de kont af te bijten!  Later nog bij broer en schoonzus gebruncht, ook zij hadden zich behoorlijk uitgesloofd om hun kleine nichtje te laten eten en drinken. Nou wel 2 olijven heeft ze gegeten, toe maar! Maar het drinken uit de grote fles met rietje was wel interessant en dus hadden we weer 200 ml winst.
's Middags met de neefjes paaseieren gezocht en 's avonds pannenkoeken gegeten. Helaas had Lizz teveel pijn in haar mond om nog te kunnen genieten van haar favoriete maaltijd. Maar de minimale 800 ml drinken zat erin, en iets meer eten dan de dag ervoor, dus we hoefden het ziekenhuis niet te bellen gelukkig.

Vandaag had ze veel meer energie dan voorgaande dagen. Ze had zin in zingen, dansen, winkelen en spelen. Als ik zo naar haar kijk kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze zo ernstig ziek is. En dat precies een week geleden onze wereld instortte. Nu zie ik gewoon mijn meissie, misschien een paar kilootjes lichter maar wel vrolijk, blij en onbezorgd.
Morgen zien we weer verder, we hebben in ieder geval 1 dag het draakje niet in actie gezien!

5 opmerkingen:

  1. Lieve Marlies en Joost,

    nu maar hopen dat deze trend doorzet! Hoewel het natuurlijk nog veel fijner zou zijn als ze helemaal geen bijwerkingen zou hebben...

    Ik vind het erg fijn om zo te lezen hoe het jullie en vooral Lizzie vergaat. Het zal voor jullie ook een stukje rust geven denk ik om niet steeds het verhaal over en over te moeten doen.

    Veel liefs en een dikke knuffel,
    Jenneke, Ivar en Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve buurtjes, ik hoorde van de kaasboer die ervaring heeft met zijn jongste zoon dat hij altijd op ijs zat te sabbelen tijdens de chemo. Volgens hem gaan dan de speekselklieren niet opspelen en ontsteken. Ik weet niet of het echt helpt maar dat raketje kan dan misschien wel wat helpen!! Wie weet heb je iets aan onze tubadreef kaasboer. Kus Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve dappere strijders,

    Ben geraakt en ontroerd door wat jullie met elkaar moeten doorstaan! Fijn dat ik jullie een beetje kan volgen op deze wijze, al zou ik willen niet zo machteloos te hoeven meeleven.

    Kus
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt niet te bevatten, hoe oneerlijk. Zo'n lief klein meisje.

    Heb er geen woorden voor.

    Liefs
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop van harte dat het met het prinsesje in dit sprookje goed afloopt en de draak wordt overwonnen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

    Judit

    BeantwoordenVerwijderen