dinsdag 7 juni 2011

7 juni - Slecht nieuws

Mijn mobiel gaat terwijl ik Jalou in bed leg. Volgens Joost is het 020. Daar zijn ze weer!
Joost neemt op, het zal de psychologe wel zijn voor een nieuwe afspraak.
Als ik beneden kom zit hij druk te schrijven. Het is de oncoloog met slecht nieuws.
De tumor is stage 3. Veel hoger dan we gehoopt hadden! Kennelijk was het toch een behoorlijk agressieve tumor.
Omdat er nu snel gehandeld moet worden heeft de oncoloog ons telefonisch op de hoogte gesteld. Normaal zou ze dit liever niet doen, maar er moeten alvast afspraken gemaakt worden.
Lizzie krijgt 5 weken bestraling en 27 weken chemotherapie!!
Wat het verder allemaal inhoudt horen we morgen pas. Ook krijgt Lizzie dan meteen de volgende chemokuur.
Donderdag weer naar Amsterdam. Dan ontmoeten we de radiotherapeut. Weer een nieuwe witte jas.
Hoe moeten we dit nou allemaal uitleggen aan die kleine meid?
Ik weet het nog even niet...

11 opmerkingen:

  1. Lieve buurtjes,
    Het telefoontje dat je niet wilt krijgen. Het nieuws dat je niet wilt horen...
    Op wie of wat moet je nu boos zijn?
    Stomme rot-draak!!!

    Sterkte morgen!

    Heel veel liefs en knuffels,
    Tjeerd en Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve mensen,

    Dat is heftig nieuws...!!!!!
    Ik heb er even geen woorden voor.
    Heel veel sterkte morgen.

    veel liefs,
    de Hartenbergjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve beiden,

    wat een ontzettende tegenvaller. Ik weet ook niet wat te zeggen, alleen dat het me diep raakt en ik zo had gehoopt op beter nieuws, net als zoveel met jullie. Ik denk dat jullie alle hulp goed kunnen gebruiken nu het verhaal nog een flink staartje krijgt, dus vraag alsjeblieft als dat nodig is!!

    Ik denk aan jullie en aan Lizz als ze morgen de volgende chemo krijgt.

    Dikke knuffel,
    Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve allebei,

    Hoeveel moeten jullie nog doorstaan? Had zo gehoopt, samen met iedereen, dat de draak verslagen zou zijn!! Lizzie is zo'n kanjer!!
    Ik wens jullie heel veel sterkte voor morgen en de komende periode. Denk veel aan jullie.

    Liefs Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve lui,

    Ik sluit me helemaal bij Jenneke aan! Wat een waardeloos nieuws en wat heeft Lizzie nog een pittige weg te gaan!

    We denken aan jullie!

    Liefs en een dikke knuffel,

    Godelieve

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Joost en Marlies,

    Jemig, wat een verschrikkelijk K-nieuws!
    We hadden echt goede hoop na de operatie, we hebben gebeden, en dat doen we nog steeds voor Lizzie.
    Die gemene draak zal verslagen worden....!!!
    We denken heel veel aan jullie!
    We wensen jullie alle sterkte en kracht toe!

    Liefs JT en Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve familie,

    Weet even niks te zeggen, hadden zo graag samen met jullie op goed nieuws gehoopt. Heel veel sterkte voor morgen en de komende periode. Weet dat we aan jullie denken.

    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve familie.

    We hebben het net allemaal gelezen en zijn sprakeloos.
    Verschrikkelijk......we hadden echt gehoopt dat alles anders zou zijn, maar dat is niet zo.

    We wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe.
    En mochten we jullie ergens mee kunnen ontlasten laat het dan weten.

    Liefs Willem en Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Joost en Marlies,

    ik heb het gelezen met tranen in mijn ogen en kippenvel op mijn armen. had echt goede hoop na de operatie, die gemene rot draak.
    weet ook niets te zeggen, alleen dat ik (we) ontzettend met jullie mee leven en hopen en bidden dat de draak verslagen word.
    veel kracht en sterkte voor jullie alle vier.

    liefs Hilde (en boys)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ....woorden schieten tekort....wát een afschuwelijk nieuws.....nog zo'n lange weg te gaan.....
    Ook nu weer (juíst nu!) blijven we voor jullie duimen dat er een positieve wending plaats zal vinden! In gedachten zijn we bij jullie!
    Alle kracht en sterkte toegewenst!
    Liefs, Renate (Roel/Meike en Mees)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve Joost en Marlies,

    wat heftig zeg om dit te horen over jullie mooie meid.
    heel veel sterkte en kracht toegewenst en we blijven voor jullie bidden.
    en als we wat kunnen doen dan horen we het graag.

    Liefs,
    Ralph &jehizkia Elisha Sharayah

    BeantwoordenVerwijderen